Vakna upp Ale- En röst på Sverigedemokraterna är en röst för ett ojämlikt och ojämställt samhälle!

Det finns forskning som visar på att ju större klyftorna är i ett samhälle, desto större är de sociala problem. Under de åtta år som Alliansen har varit vid makten har de fört en mycket omfattande skattesänkarpolitik, som har ökat klyftorna i vårt samhälle. En skattesänkarpolitik som kostar mellan 130-140 miljarder årligen.

I riksdagens omröstningsprotokoll från den 20 november 2013 visar att SD röstade med den borgerliga regeringen, för införandet av femte jobbskatteavdraget. Samma dag avstod SD även från att stödja oppositionen med Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiets gemensama reservation med kravet att pension inte skulle beskattas hårdare än lön. Tack vare oppositionen röst gick inte jobbskatteavdraget igenom. I en rapport som riksdagens utredningstjänst, RUT, har sammanställt visar att när SD varit vågmästare, det vill säga när SD:s röst varit avgörandet i omröstningarna. Har de under 2013/2014 röstat 114 av 132 omröstningar med Alliansen i riskdagen (86,4 procent). De ökade klyftorna beror till största grad på att Sveriges regering beslutat att göra det offentliga fattigare och det privata rikare med hjälp av SD som stödparti.

Vänsterpartiets politiska ideologi handlar om solidaritet, att stå upp för de utsatta i samhället. Ett samhälle med minskade inkomstskillnader innebär ett tryggare och bättre samhälle för alla. Vänsterpartiets ideologi bygger inte på en önskan på att alla ska vara lika, tvärt om. Mångfald och olikheter gör vårt samhälle bättre att leva i. Vill du att dina barn och barnbarn ska leva i ett samhälle som bygger på jämlikhet, solidaritet och jämställdhet? en röst på SD är en röst för ett ojämlikt och ojämställt samhälle. Vill du verkligen det?