Göran Karlsson avtackad på Vänsterpartiets årsmöte

gais gk

Söndag den 27 januari hade Vänsterpartiet i Ale årsmöte. Johnny Sundling omvaldes till ordförande och Christer Pålsson till kassör. Övriga i styrelsen är Birgitta Andersson, Maria Bergéus, Ann Jeanette Ferm, Kjell Gustavsson och Ingmarie Torstensson med Ritha Jarlegren och Mohammad Nashabat som ersättare.

Under årsmötet avtackades Göran Karlsson, som flyttat från kommunen och i samband med detta avsagt sig sina uppdrag i Ale kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Göran har gjort många fina insatser. Under ett antal år hade t ex ett tungt uppdrag i kommunstyrelsens arbetsutskott. Vi önskar honom lycka till i fortsättningen och kommer att sakna honom.

Partiföreningen firar i år 40-årsjubileum. I samband med att storkommunens bildande slogs partiföreningarna i Starrkärr, Surte, Bohus, Nödinge och Agnesberg ihop till en förening. Initiativtagare till detta var Kenneth Andersson tillsammans med Kjell Gustavsson som fortfarande är aktiv i föreningen.

Nu fortsätter Vänsterpartiet i Ale arbetet med att försvara välfärden och arbeta för ett solidariskt samhälle.

Styrelsen/Birgitta Andersson