Hur är det med Aledemokraternas solidaritet?

I en insändare i Alekuriren ser Johnny Sundling en farhåga i att en borgerlig valseger skulle innebära att Aldemokraternas flyktingpolitik får ett genomslag. Ale skulle därmed riskera bli ett nytt Sjöbo.
I Ale har vi ett parti som heter Aledemokraterna. Detta är ett parti som i sitt handlingsprogram säger att vi ska sluta ta emot flyktingar.
Detta betyder att om det blir en borgerlig majoritet efter valet med Aledemokraterna, kan Ale bli ett nytt Sjöbo, en kommun där solidariteten dör.

I deras handlingsprogram står det att man skall bevilja tillfälliga uppehållstillstånd för politiska flyktingar. Detta skulle innebära att om konflikten i deras gamla hemland upphör efter tjugo år skulle man bli hemskickad till ett land som inte längre är hemma. Deras barn skulle bli tvungna att lämna det enda hem de haft.

Men som tur är avgörs en sån fråga i riksdagen och inte i Ale. Men hotet kvarstår och blir det en borgerlig majoritet kan Ale bli ett nytt Sjöbo. Det skulle vara en fortsättning på en väldigt tråkig utveckling i svensk flyktingpolitik som tog sin början när clownerna Ian och Bert tågade in i rikspolitiken.